tisdag 15 juli 2008

fantastiskt!

Igår skulle jag köpa en ny telefon. Jag tänkte att det går ju lätt. Det är bara att stövla in, rycka en från hyllan och kasta fram en bunt svettiga sedlar (eller ett svettigt kort).

Så gick det inte. Torget har blivit min bästa vän och värsta fiende eftersom loppisstånden dels slukar en stor del av min inkomster men å andra sidan erbjuder de största fyndmöjligheterna på hela året.

Sååå. För det första: hittade en ny apa för 50 cent. Apor växer inte på träd, även om man kunde tro det. Jag tyckte det var helt fantastiskt. En hel och fin nya apa. Fantastiskt! MEN.
För det andra: hittade en ny cykel. På torget alltså. En Jupiter jopo från 70-talet. I så gott som perfekt skick. Grönmetallic till färgen med vita detaljer och grå sadel. 90€. Den köpte jag. Fantastiskt! Så skönt att susa fram.

Men det här med telefonen blev lidande för sen var jag så uppe i varv att jag inte hade tålamod att vänta på att få betjäning i telefonbutiken. Sen är ju alla telefoner så fula just nu så jag vet inte vilken jag ska välja (för utseendet är egentligen det enda kriteriet jag går på, och att den ska vara lika bra som min gamla). Sedan kunde det vara bra med en kamera så att jag kunde fota min nya cykel och visa den till er.

Inga kommentarer: