fredag 28 november 2008

provrumskaos

Prövade en fin svart axelbandslös klänning med mörkröda rosor på Lindex igår eftersom jag länge velat ha en axelbandslös klänning. Det hela började väldigt lovande (efter att jag hade lyckats knycka ner blixtlåset). Den verkade kunna hållas uppe, vilket ju är väldigt positivt, men sen förändrades scenariot snabbt då klänningen förvandlades till en fälla. Blixtlåset fastnade först mitt i, men så högt att jag inte kunde få plagget av mig. Ångest. Sedan delade den stängda dragkedsdelen på sig så att låset varken gick att dra upp eller ner. Panik och kalabalik. Efter lite juckande fram och tillbaka lyckades jag dra den ena delen som satt fast i låset uppåt så mycket att jag lyckades klämma mig ur klänningen. Det dumma var att jag från början kunde gissa hur det skulle gå, men jag var så väldigt väldigt envis.
Det blev inget köp.

Inga kommentarer: